Wat is SSL?
SSL staat voor Secure Sockets Layer en zorgt ervoor dat de data die tussen de website en de bezoeker wordt uitgewisseld niet leesbaar is voor anderen. Vertrouwelijke informatie die klanten naar een website sturen (zoals wachtwoorden, persoonsgegevens of betaalinformatie) kan gestolen worden. Voor webwinkels of websites waar een wachtwoord gevraagd wordt, is het cruciaal om zo’n certificaat te gebruiken om de gegevens te beschermen. Met een EV-certificaat straalt uw website bovendien meer vertrouwen uit, ook naar potentiële klanten die u voordien nog niet kenden. Search Engines zoals Google straffen websites zonder SSL certificaat af, wat sterk nadelig is voor je SEO-resultaten.
SSL geeft een website een identiteit en dit wordt weergegeven in een SSL certificaat.
Wat zijn de voordelen?
- De data die tussen tussen de website en de bezoeker wordt verzonden is goed beschermd en kan niet gelezen worden door derden.
- Geen browserwaarschuwingen meer bij klanten i.v.m. niet vertrouwd certificaat.
- Een betere score / ranking bij Search-Engines zoals Google.
- Beveiliging zichtbaar voor klanten door groene adresbalk (alleen bij EV-certificaat), de ‘s’ achter http, het slotje in de browser en het logo van het certificaat.
- Creëert vertrouwen bij klanten: de website is betrouwbaar en de gegevens van de bezoeker worden beschermd.
- Vertrouwen resulteert in meer verkeer en transacties op de website. Onderzoeken hebben aangetoond dat de aanschaf van een SSL-certificaat kan leiden tot 5% of meer omzetverhoging. Een SSL-certificaat kan dus ook worden ingezet als marketinginstrument, want meer websitebezoekers zorgt voor meer transacties en klanten die terugkeren. Dit resulteert in een sterkere merknaam en maakt de investering dus zeker de moeite waard!